Tercie našeho gymnázia pravidelně pořádají každý rok jedno odpoledne pro rodiče a přátele nazvané Toulky Evropou. Abychom co nejvíce nahradili prezenční výuku, Toulky Evropou jsme, i když ve zkrácené formě, přesunuli na Google Meet. Každý student přednese svoji prezentaci o vybraném státu a současně promítá připravenou prezentaci v PowerPointu.
Každý si po skončení prezentace svůj výkon ohodnotí sám – tedy jak se mu to povedlo, co si myslí, že by měl zlepšit, jaké měl problémy s prací apod. Poté jeho práci hodnotí ostatní studenti. Jelikož studenta vidí prostřednictvím webkamery, mohou hodnotit nejen jeho prezentaci, ale i mluvený projev a i celkové vystupování tak, jako by byl hodnocen ve škole.
V psané části se hodnotí, zda student dodržel všechna daná kritéria, např. známé 5×5 (max. pět slov na řádku a max. 5 řádků na slide), zda je prezentace přehledná, jasná a čitelná, jestli nás nerušily zbytečné animace a přechody nebo zda nebyly v práci faktické chyby.
V mluvené části studenti hodnotí, zda je spolužák zaujal, mluvil plynule a spisovně, nečetl text, vyjadřoval se odbornými termíny a zda uměl cizí slova správně vyslovit. V neposlední řadě se hodnotí i neverbální stránka projevu, tedy zda u mluvení sedí klidně, neošívá se, nerovná si vlasy nebo oděv apod. To vše je velmi důležité si osvojit. A kde nejlépe člověk uvidí chyby? No, samozřejmě, že na tom druhém.
Mgr. Blanka Žitná