Nedílnou součástí výchovně-vzdělávacího procesu na jazykovém gymnáziu PSJG je tzv. projektové vyučování. Tento způsob výuky pomáhá rozvíjet tyto důležité kompetence studentů:
- samostatné vyhledávání, získávání a zpracování dat
- analýzu a interpretaci konkrétních informací
- soustředění na praktické využití výsledků
- motivaci pro dosažení co nejlepšího umístění a hodnocení
Projektové vyučování je efektivní způsob aktivního vtažení studentů i do procesu tzv. projektového řízení, kde se učí mimo jiné i těmto důležitým životním dovednostem:
- spolupracovat v týmu
- plánovat jednotlivé fáze projektu v čase
- naslouchat a konstruktivně řídit diskuzi
- formulovat a obhajovat své názory
- aktivně řešit problémové situace
- navrhovat přijatelná řešení pro ostatní (win-win)
- vytvářet tvůrčí atmosféru vzájemné důvěry
Projektové vyučování zároveň podporuje integrační způsob myšlení a spolupráci studentů PSJG napříč jednotlivými ročníky, větvemi i předměty. Posilují se tím jak interpersonální, tak mezipředmětové vztahy, které jsou nedílnou součástí rozvoje komunikačních a prezentačních kompetencí studentů PSJG.